Locked History Actions

Skirtumas „NaujasŽodisTemplate“

Pakeitimai tarp versijų 66 ir 105 (patvirtinamos 39 versijos)
Versija 66 nuo 2013-04-03 20:47:47
Dydis: 4277
Redaktorius: Ramunas
Komentaras:
Versija 105 nuo 2017-11-24 17:07:13
Dydis: 8398
Redaktorius: JustinasVaikėnas
Komentaras:
Pašalinimai yra pažymėti taip. Pridėjimai yra pažymėti taip.
Eilutė 1: Eilutė 1:
= Laiko ataka MAC patvirtinime =
= Apibrėžimas: =
'''''Teorija:'''''
= Socialinė inžinerija =
IT saugumo kontekste, socialinė inžinerija apibrėžia psichologinį manipuliavimą žmonėmis, siekiant atlikti tam tikrus veiksmus ar atskleisti konfidencialią informaciją, nenaudojant techninių ar fizinių įsilaužimo būdų. Dažniausiai tarnauja nelegaliems tikslams, tačiau pasitaiko atvejų, kai socialinė inžinerija naudojama skolų išieškotojų, privačių detektyvų, premijų medžiotojų ar sensacijų ieškančių žurnalistų.
Eilutė 5: Eilutė 4:
''Hash funkcija '' == IT saugumo kultūra ==
Darbuotojų elgesys gali stipriai paveikti informacijos saugumą organizacijose. Buvo nustatyta, kad dažnai darbuotojai savęs nelaiko organizacijos informacinio saugumo užtikrinimo grandimi ir dažnai imasi veiksmų, kurie ignoruoja organizacijos informacinio saugumo kultūrą. Tyrimai rodo, kad būtina nuolat tobulinti informacijos saugumo kultūrą ir ją valdyti.
Eilutė 7: Eilutė 7:
Tai algoritmas kuris iš kintamo ilgio duomenų bloko įėjime gauna pastovaus dydžio bitų eilutę išėjime. Pagrindinė „Hash“ funkcijos savybė yra, didelė tikimybė, kad pakeitus duomenis, pasikeis pati „Hash eilutė. IT sistemos veikia pagal griežtai nustatytus algoritmus ir retai kada klysta ar persigalvoja. Tačiau žmogus turi įgimtą pasitikėjimą kitais ir tai dažnai priverčia suabejoti savo pasirinkimu. Per pastaruosius kelis metus socialinė inžinerija tapo masine saugos mechanizmų pažeidžiamumo problema. Blogiausia yra tai, kad visiškai apsisaugoti nuo šios atakos yra labai sunku arba beveik neįmanoma. Sekantis pavyzdys tai puikiai iliustruoja.
Eilutė 9: Eilutė 9:
„Hash“ funkcija pasižymi šiomis savybėmis: Vienos Kolorado valstijos IT saugumo konsultavimo įmonės įkūrėjas Krisas Nikersonas atlikdavo vadinamus „red-team“ testus, kurių metu buvo simuliuojamas įsilaužimas į kompaniją, naudojant socialinę inžineriją, kad būtų išryškinti kompanijos pažeidžiamumai. Vieno šių testų metu buvo pasinaudota vykstančių renginių informacija, informacija socialiniuose tinkluose ir $4 vertės „Cisco“ marškinėliais, pirktais dėvėtų prekių parduotuvėje. Marškinėliai jam padėjo įtikinti kitus darbuotojus, jog jis yra „Cisco“ darbuotojas, atvykęs techniniais klausimais. Vos patekęs į vidų, Nikersonas jau galėjo įsileisti kitus „red-team“ narius į pastatą. Vėliau užteko atitinkamose vietose padėti užkrėstas USB atmintines, ko pasėkoje buvo įsilaužta į kompanijos tinklą, nepaisant to, kad jis visą laiką buvo stebimas kitų kompanijos darbuotojų.
Eilutė 11: Eilutė 11:
· Ją galima lengvai suskaičiuoti bet kokiam duotam duomenų blokui == Atakų tipai ==
=== Pretekstas (angl. pretexting) ===
Tai socialinės inžinerijos sritis, kai atakos organizatorius meluoja, kad išgautų reikalingą informaciją. Naudojamas išgalvotas scenarijus, kuomet atakuojantysis apsimeta, kad jam reikalinga informacija, jog patvirtintų asmens tapatybę, taip aukai sukuriant teisėtumo iliuziją. Gavus pasitikėjimą pereinama prie asmeninių klausimų, tokių kaip socialinio draudimo numeris, mamos mergautinė pavardė, gimimo vieta ir pan.
Eilutė 13: Eilutė 15:
· Neįmanoma atkurti duomenų bloko žinant tik „hash“ eilutę. Ši technika gali būti naudojama prieš įmones, norint gauti konfidencialius klientų duomenis, kaip sąskaitų išrašai ar telefonų išklotinės tiesiogiai iš organizacijos atstovų. Gauta informacija gali būti naudojama vėlesnėms atakoms prieš aukštesnio rango darbuotojus, nes pasitikėjimo ir teisėtumo iliuzija dar labiau sustiprinama.
Eilutė 15: Eilutė 17:
· Neįmanoma modifikuoti duomenų nemodifikuojant „hash“ eilutės. 2005 m. privačių tyrėjų sėkmingai panaudota prieš HP, siekiant išgauti konfidencialius įmonės ateities planus, kurie buvo paskelbti žiniasklaidoje.
Eilutė 17: Eilutė 19:
· Labai maža tikimybė, kad du duomenų blokai turės tą pačią „hash“ eilutę. === Fišingas (angl. phishing) ===
Turbūt populiariausia socialinės inžinerijos ataka. Sukčiavimo būdu yra išgaunama reikalinga informacija. Naudojami falsifikuoti elektroniniai laiškai, kuriuose nukreipiama į falsifikuotas interneto svetainės. Dažniausiai nukenčia bankai ir jų klientai bei kitos finansines paslaugas siūlančios bendrovės. Sukuriama iliuzija, jog laiškas yra oficialus. Jame yra nuoroda į tariamai oficialų puslapį, kuriame reikia suvesti savo prisijungimo duomenis. Vienas išskirtinių [[Phishing]]'o bruožų – grasinimas, kad skubiai neatlikus prašomų veiksmų bus numatyti griežti padariniai. Puslapių ir elektroninio pašto adresai yra identiški originaliems arba paslėpti, taip bandant sukelti pasitikėjimą. Kitas svarbus bruožas yra tai, jog laiškai siunčiami masiškai ir niekada nekonkretizuojama kliento informacija.
Eilutė 19: Eilutė 22:
''MAC (Message Authentication Codes) - pranešimo autentifikavimo kodas '' {{attachment:phishing-example.jpg}}
Eilutė 21: Eilutė 24:
Tai trumpas informacijos kiekis skirtas autentifikuoti pranešimą ir užtikrinti jam vientisumą bei tikrumą. Vientisumo užtikrinimas aptinka atsitiktinius ir tikslinius pranešimo pakitimus, o tikrumo užtikrinimas patvirtina pranešimo kilmę. Iš esmės MAC yra mažo pastovaus dydžio duomenų blokas kuris gaunamas iš kintamo ilgio pranešimo bei rakto. Jei pranešimą žymėsime „P“, o raktą „R“ tai MAC galime apibrėžti kaip „P“ ir „R“ kriptografine kontroline suma: MAC = K(R, P).
 Jei vartotojas A nori siųsti pranešimą „P“ vartotojui B ir apsaugoti jį MAC, visų pirma jie turi pasidalinti slaptu raktu „R“. Tada A suskaičiuoja MAC kaip „P“ ir „R“ funkcija ir siunčia pranešimą bei suskaičiuota MAC vartotojui B. B taipogi atlieka skaičiavimus pasinaudojąs slaptuoju raktu „R“ ir gautuoju pranešimu „P“ ir gauna savo MAC‘. Jeigu gautas MAC ir suskaičiuotas MAC‘ sutampa, galima daryti prielaidą, kad pranešimas autentiškas.
==== Telefoninis fišingas (angl. vishing) ====
Kažkuo panašu į Lietuvoje paplitusius telefoninius sukčius. Yra naudojama išgauti konfidencialią informaciją. Dažnai naudojamasi [[Voice over internet protocol]] paslaugomis, tai padeda automatizuoti procesą bei suteikia galimybę suklastoti skambintojo ID (pvz. policijos, banko ar kt.). Atsiliepusi auka nukreipiama į „banką“ ar kitą instituciją, kur paprašoma suvesti PIN kodus ar kitą konfidencialią informaciją. Įdomu, jog sistema specialiai atmetinėja aukos suvedamus slaptažodžius, tokiu būdu atskleidžiant daugiau nei viena slaptažodį.
Eilutė 24: Eilutė 27:
''HMAC – MAC sudarytas iš „hash“ funkcijos ir kriptografinio rakto.'' === Tikslinis fišingas (angl. spear phishing) ===
Labai panašus į paprastą fišingą, tačiau turi esminį skirtumą: fišingo atveju yra masiškai siunčiami nekonkretizuoti laiškai su intencija, kad užkibs mažas procentas žmonių; tikslinio fišingo atveju – laiškai yra kur kas labiau konkretizuoti ir nukreipti prieš konkrečią organizaciją ar asmenį. Yra renkama informacija apie potencialią auką, todėl ši fišingo atmaina yra žymiai pavojingesnė. Tikimybė, kad atidarytame laiške bus paspausta nuoroda ar failas, fišingo atveju siekia 5%, kai tikslinio fišingo atveju – 50%. {{attachment:spear-phishing.png}}
Eilutė 26: Eilutė 30:
'''''Ataka:''''' === Masalas (angl. baiting) ===
Šis socialinės inžinerijos modelis remiasi žmogaus godumu ir smalsumu. Dar yra vadinama realiu Trojos arkliu, nes yra naudojami fiziniai daiktai. Pvz. sukuriamas apkrėstas CD ar USB su kompanijos logotipu ir viliojančiu užrašu ant jo, kuris specialiai pametamas organizacijos lifte, paliekamas priimamajame arba kitur. Darbuotojų smalsumas, radus paliktą laikmeną, nugalės ir galiausiai darbuotojas atsidarys užkrėstą laikmeną. Yra atlikta keli eksperimentai, „pametant“ USB laikmenas tam tikrose teritorijose ir stebint, kiek žmonių jas paims ir atsidarys. Vieno tyrimo duomenimis buvo paimti 98% „pamestų“ laikmenų, iš kurių buvo atidaryta 45%.
Eilutė 28: Eilutė 33:
Atibūdinti ataka galima pavyzdžiu. Tinkamas pavyzdys būtų „Keyczar“ kriptografijos biblioketa parašyto „Python“ kalba. Supaprastinta kodo ištrauka: === „Watering hole“ ataka ===
Šioje atakos strategijoje auka turi priklausyti kokiai nors grupei (organizacijai, regionui). Atakuojantysis išanalizuoja ar atspėja, kokiuose tinklalapiuose grupė dažniausiai lankosi ir apkrečia vieną ar daugiau šių tinklalapių kenkėjiška programine įranga. Galų gale kažkas iš šios grupės bus apkrėstas. Programinė įranga dažniausiai renka informaciją apie apkrėstą vartotoją ir yra nukreipiama būtent prieš konkrečius IP adresus, kas apsunkina tokių atakų aptikimą. Apkrėsti puslapiams dažniausiai naudojami 0-day pažeidžiamumai. {{attachment:water-hole-attack.png}}
Eilutė 30: Eilutė 36:
''def Verify (key, msg, sig_bytes):
 return HMAC(key, msg) == sig_bytes''
=== Quid pro quo ===
Šios atakos esmė yra „kažkas už kažką“. Pavyzdžiui atakuojantysis skambina visiems iš eilės organizacijos darbuotojams, teikdamas, jog perskambina atgal dėl kažkokios techninės problemos sprendimo. Galų gale atakuojantysis pataikys į kažką, kas susiduria su tokia problema. Tuomet sukčius „padės“ išspręsti kilusią problemą, kurios sprendimo metu darbuotojas turės suteikti priėjimą prie reikiamų duomenų arba įdiegs kenkėjišką programinę įrangą.
Eilutė 33: Eilutė 39:
''(sig_bytes – (signature bytes/tag bytes)'' === Pasitikėjimas (angl. tailgating) ===
Ši ataka įgyvendinama sunkiausiai ir atrodo mažai kuo susijusi su kibernetiniais nusikaltimais, tačiau atakos tikslas išlieka tas pats – konfidenciali informacija. Dažniausiai naudojama patekti į pastatus, kuriuose yra įėjimo kontrolė. Žmogus, apsimetęs darbuotoju seka iš paskos tikram darbuotojui ir prašo palaikyti duris, kol jis pateks vidun. Arba apsimeta, kad pamiršo įėjimo kortelę, ar ją kažkas pavogė. O jau patekus į vidų „kolegos“ galima prašyti pasiskolinti kompiuterį ir jame įdiegti kenkėjišką programinę įrangą.
Eilutė 35: Eilutė 42:
Veikimo principas, gavus pranešimą yra suskaičiuojamas HMAC pasinaudojant „key“ ir „msg“ vertėmis ir palyginama su sig_bytes reikšme, Abiejų kintamųjų dydis 16 baitų. Tačiau atkreipus dėmėsį į kodą galima pamatyti kaip yra atliekamas palyginimas: „==“. „Python“ interpretatorius tokį palyginimą atliekamas ciklu, kuris vykdomas lyginant kintamuosius pabaičiui. Taigi kai tik kompiliatorius randą pirmąjį neteisingą baitą, procesas panaikinamas. O tai leidžia pritaikyti laiko ataką. === Literatūros sąrašas ===
1. https://us.norton.com/internetsecurity-emerging-threats-what-is-social-engineering.html
Eilutė 37: Eilutė 45:
Taigi turim serveri kuris turi raktą „R“ ir piktavalį, kuris siunčia pranešimą „P“ su tam tikru sugalvotu HMAC‘o „tag“. 2. https://en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering_(security)
Eilutė 39: Eilutė 47:
3. http://psichika.eu/blog/kas-yra-socialine-inzinerija/
Eilutė 40: Eilutė 49:
4. https://www.csoonline.com/article/2123704/fraud-prevention/social-engineering--anatomy-of-a-hack.html?nsdr=true
Eilutė 41: Eilutė 51:

Taigi piktavalis savo ruoštu siunčia sukurtąjį pranešima „P“ kartu su „tag“, o serveris patikrina ar atsiųstas „tag“ yra teisingas ir jei ne siunčia klaidos pranešimą. Taigi piktavalis pastoviai siunčia užklausas į serveri naudodamas tą patį pranešimą „P“, tačiau kaskart keisdamas „tag“ reikšmę. Taigi pirmiausia piktavalis nusiunčia atsitiktinę užklausą ir matuoja kiek laiko serveris užtrunka pateikti atsakymą. Toliau jis siunčia „tag“ kurio pirmas baitas vis kitoks ir žiūri kada serveris užtruks truputi ilgiau prieš atsiųsdamas atsakymą. Taip jis sužino kada pirmas bitas yra teisingas. Toliau procesas kartojamas, tik jau su antruoju baitų. Taip pabaičiui piktavalis gali sužinoti visą „tag“, ir serveris priims piktavalio pranešimą.

Žinoma tokiai atakai yra sukurti veiksmingi gynybos budai:
 Vienas iš jų – tikrinti ar atsiųstas „tag“ yra tinkamo ilgio, bet naudoti palyginimo funkcija kuri duomenis lygina blokais (pvz. po 16 baitų. )
 Kitas – nuslėpti kurie baitai yra lyginami, tai galima padaryti naudojant dviguba HMAC funkcija.









'''''Literatūra'''''

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Cryptographic_hash_function

2. http://en.wikipedia.org/wiki/Message_authentication_code

3. Stanford University online Cryptography course

----
 . CategoryŽodis
5. http://searchcio.techtarget.com/definition/pretexting

Socialinė inžinerija

IT saugumo kontekste, socialinė inžinerija apibrėžia psichologinį manipuliavimą žmonėmis, siekiant atlikti tam tikrus veiksmus ar atskleisti konfidencialią informaciją, nenaudojant techninių ar fizinių įsilaužimo būdų. Dažniausiai tarnauja nelegaliems tikslams, tačiau pasitaiko atvejų, kai socialinė inžinerija naudojama skolų išieškotojų, privačių detektyvų, premijų medžiotojų ar sensacijų ieškančių žurnalistų.

IT saugumo kultūra

Darbuotojų elgesys gali stipriai paveikti informacijos saugumą organizacijose. Buvo nustatyta, kad dažnai darbuotojai savęs nelaiko organizacijos informacinio saugumo užtikrinimo grandimi ir dažnai imasi veiksmų, kurie ignoruoja organizacijos informacinio saugumo kultūrą. Tyrimai rodo, kad būtina nuolat tobulinti informacijos saugumo kultūrą ir ją valdyti.

IT sistemos veikia pagal griežtai nustatytus algoritmus ir retai kada klysta ar persigalvoja. Tačiau žmogus turi įgimtą pasitikėjimą kitais ir tai dažnai priverčia suabejoti savo pasirinkimu. Per pastaruosius kelis metus socialinė inžinerija tapo masine saugos mechanizmų pažeidžiamumo problema. Blogiausia yra tai, kad visiškai apsisaugoti nuo šios atakos yra labai sunku arba beveik neįmanoma. Sekantis pavyzdys tai puikiai iliustruoja.

Vienos Kolorado valstijos IT saugumo konsultavimo įmonės įkūrėjas Krisas Nikersonas atlikdavo vadinamus „red-team“ testus, kurių metu buvo simuliuojamas įsilaužimas į kompaniją, naudojant socialinę inžineriją, kad būtų išryškinti kompanijos pažeidžiamumai. Vieno šių testų metu buvo pasinaudota vykstančių renginių informacija, informacija socialiniuose tinkluose ir $4 vertės „Cisco“ marškinėliais, pirktais dėvėtų prekių parduotuvėje. Marškinėliai jam padėjo įtikinti kitus darbuotojus, jog jis yra „Cisco“ darbuotojas, atvykęs techniniais klausimais. Vos patekęs į vidų, Nikersonas jau galėjo įsileisti kitus „red-team“ narius į pastatą. Vėliau užteko atitinkamose vietose padėti užkrėstas USB atmintines, ko pasėkoje buvo įsilaužta į kompanijos tinklą, nepaisant to, kad jis visą laiką buvo stebimas kitų kompanijos darbuotojų.

Atakų tipai

Pretekstas (angl. pretexting)

Tai socialinės inžinerijos sritis, kai atakos organizatorius meluoja, kad išgautų reikalingą informaciją. Naudojamas išgalvotas scenarijus, kuomet atakuojantysis apsimeta, kad jam reikalinga informacija, jog patvirtintų asmens tapatybę, taip aukai sukuriant teisėtumo iliuziją. Gavus pasitikėjimą pereinama prie asmeninių klausimų, tokių kaip socialinio draudimo numeris, mamos mergautinė pavardė, gimimo vieta ir pan.

Ši technika gali būti naudojama prieš įmones, norint gauti konfidencialius klientų duomenis, kaip sąskaitų išrašai ar telefonų išklotinės tiesiogiai iš organizacijos atstovų. Gauta informacija gali būti naudojama vėlesnėms atakoms prieš aukštesnio rango darbuotojus, nes pasitikėjimo ir teisėtumo iliuzija dar labiau sustiprinama.

2005 m. privačių tyrėjų sėkmingai panaudota prieš HP, siekiant išgauti konfidencialius įmonės ateities planus, kurie buvo paskelbti žiniasklaidoje.

Fišingas (angl. phishing)

Turbūt populiariausia socialinės inžinerijos ataka. Sukčiavimo būdu yra išgaunama reikalinga informacija. Naudojami falsifikuoti elektroniniai laiškai, kuriuose nukreipiama į falsifikuotas interneto svetainės. Dažniausiai nukenčia bankai ir jų klientai bei kitos finansines paslaugas siūlančios bendrovės. Sukuriama iliuzija, jog laiškas yra oficialus. Jame yra nuoroda į tariamai oficialų puslapį, kuriame reikia suvesti savo prisijungimo duomenis. Vienas išskirtinių Phishing'o bruožų – grasinimas, kad skubiai neatlikus prašomų veiksmų bus numatyti griežti padariniai. Puslapių ir elektroninio pašto adresai yra identiški originaliems arba paslėpti, taip bandant sukelti pasitikėjimą. Kitas svarbus bruožas yra tai, jog laiškai siunčiami masiškai ir niekada nekonkretizuojama kliento informacija.

phishing-example.jpg

Telefoninis fišingas (angl. vishing)

Kažkuo panašu į Lietuvoje paplitusius telefoninius sukčius. Yra naudojama išgauti konfidencialią informaciją. Dažnai naudojamasi Voice over internet protocol paslaugomis, tai padeda automatizuoti procesą bei suteikia galimybę suklastoti skambintojo ID (pvz. policijos, banko ar kt.). Atsiliepusi auka nukreipiama į „banką“ ar kitą instituciją, kur paprašoma suvesti PIN kodus ar kitą konfidencialią informaciją. Įdomu, jog sistema specialiai atmetinėja aukos suvedamus slaptažodžius, tokiu būdu atskleidžiant daugiau nei viena slaptažodį.

Tikslinis fišingas (angl. spear phishing)

Labai panašus į paprastą fišingą, tačiau turi esminį skirtumą: fišingo atveju yra masiškai siunčiami nekonkretizuoti laiškai su intencija, kad užkibs mažas procentas žmonių; tikslinio fišingo atveju – laiškai yra kur kas labiau konkretizuoti ir nukreipti prieš konkrečią organizaciją ar asmenį. Yra renkama informacija apie potencialią auką, todėl ši fišingo atmaina yra žymiai pavojingesnė. Tikimybė, kad atidarytame laiške bus paspausta nuoroda ar failas, fišingo atveju siekia 5%, kai tikslinio fišingo atveju – 50%. spear-phishing.png

Masalas (angl. baiting)

Šis socialinės inžinerijos modelis remiasi žmogaus godumu ir smalsumu. Dar yra vadinama realiu Trojos arkliu, nes yra naudojami fiziniai daiktai. Pvz. sukuriamas apkrėstas CD ar USB su kompanijos logotipu ir viliojančiu užrašu ant jo, kuris specialiai pametamas organizacijos lifte, paliekamas priimamajame arba kitur. Darbuotojų smalsumas, radus paliktą laikmeną, nugalės ir galiausiai darbuotojas atsidarys užkrėstą laikmeną. Yra atlikta keli eksperimentai, „pametant“ USB laikmenas tam tikrose teritorijose ir stebint, kiek žmonių jas paims ir atsidarys. Vieno tyrimo duomenimis buvo paimti 98% „pamestų“ laikmenų, iš kurių buvo atidaryta 45%.

„Watering hole“ ataka

Šioje atakos strategijoje auka turi priklausyti kokiai nors grupei (organizacijai, regionui). Atakuojantysis išanalizuoja ar atspėja, kokiuose tinklalapiuose grupė dažniausiai lankosi ir apkrečia vieną ar daugiau šių tinklalapių kenkėjiška programine įranga. Galų gale kažkas iš šios grupės bus apkrėstas. Programinė įranga dažniausiai renka informaciją apie apkrėstą vartotoją ir yra nukreipiama būtent prieš konkrečius IP adresus, kas apsunkina tokių atakų aptikimą. Apkrėsti puslapiams dažniausiai naudojami 0-day pažeidžiamumai. water-hole-attack.png

Quid pro quo

Šios atakos esmė yra „kažkas už kažką“. Pavyzdžiui atakuojantysis skambina visiems iš eilės organizacijos darbuotojams, teikdamas, jog perskambina atgal dėl kažkokios techninės problemos sprendimo. Galų gale atakuojantysis pataikys į kažką, kas susiduria su tokia problema. Tuomet sukčius „padės“ išspręsti kilusią problemą, kurios sprendimo metu darbuotojas turės suteikti priėjimą prie reikiamų duomenų arba įdiegs kenkėjišką programinę įrangą.

Pasitikėjimas (angl. tailgating)

Ši ataka įgyvendinama sunkiausiai ir atrodo mažai kuo susijusi su kibernetiniais nusikaltimais, tačiau atakos tikslas išlieka tas pats – konfidenciali informacija. Dažniausiai naudojama patekti į pastatus, kuriuose yra įėjimo kontrolė. Žmogus, apsimetęs darbuotoju seka iš paskos tikram darbuotojui ir prašo palaikyti duris, kol jis pateks vidun. Arba apsimeta, kad pamiršo įėjimo kortelę, ar ją kažkas pavogė. O jau patekus į vidų „kolegos“ galima prašyti pasiskolinti kompiuterį ir jame įdiegti kenkėjišką programinę įrangą.

Literatūros sąrašas

1. https://us.norton.com/internetsecurity-emerging-threats-what-is-social-engineering.html

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering_(security)

3. http://psichika.eu/blog/kas-yra-socialine-inzinerija/

4. https://www.csoonline.com/article/2123704/fraud-prevention/social-engineering--anatomy-of-a-hack.html?nsdr=true

5. http://searchcio.techtarget.com/definition/pretexting